Vinter eller vår?

Våren är i antågande, det känner man på att solen börjar värma och dagarna blir längre. Även om det just i denna stund är snöstorm ute. Om två veckor är det påsk och då tar vintern slut......ja enligt min erfarenhet så börjar det då att försvinna snö och asfalten kommer fram på vägarna, solen skiner samtidigt som det snöar....aprilväder med andra ord. Det är väl härligt?!
Har haft en förkylning på tre dagar, Morgan började en vecka innan och han hostar ännu (men det kan ju bero på dåligt virke! hi hi!) så jag kom lindrigt undan....
Tuva har slutat att löpa och jag tror att Wilma snart är på gång oxå för hon är "mattigare" än vanligt och det brukar vara ett tecken.
Ska på en sjö i morgon, angla gädda och pimpla lite, hoppas att solen skiner och det inte blåser för mycket!

Just det, så här ska det se ut i morgon!
image402

Och dessa godbitar hoppas jag får sällskap i frysen för dom ska rökas och förtäras, nam nam..
image403
Måste tillstå att jag inte har fångat dessa för det har min kompis gjort och han är en riktig storfiskare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0