Kroatsien

Kroatsien är ett underbart ställe att semestra på, en dramatisk och underbar natur och trevliga är människorna som bor där. Morgan och jag har varit där med goda vänner i en vecka. Vi bodde Epidaurus i Cavtat som ligger 15 km söder om Dubrovnik, helt otroligt vad rent och städat allt var. t o m gatorna var renplockade från skräp, barr och löv. Otroligt god mat, det är visserligen en fördel om man gillar fisk och skaldjur för färskt tillagade är det oslagbart. Inget av det som vi åt var osmakligt. Tur med vädret hade vi också, inte en droppe regn eller mulet på något vis var det. Solade, åt och drack gott och åkte vattenskoter, kan det bli bättre?

Första kvällen


Utsikt från vårt rum



Jag och Linda


Linda , Svante och fötterna på Morgan


Smörja in varandra var en återkommande sysselsättning, med mer eller mindre bra resultat!


Morgan och Jag på taxibåt till Dubrovnik


Solen stekte oss levande!


Vårat hotell från vattnet


Där solen är där är Dubrovnik, taget från våran balkong


Porten till g:a Dubrovnik


Taget från muren


Allt är inte återuppbyggt sen kriget


Från muren, Linda skymtar till vänster


Hej då Dubrovnik, vi kommer säkert åter!


Sista dagen, vätskepaus mellan shoppingen till våra anhöriga.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken härlig semester ni ser ut att ha haft! Är så avis =) Jätte härliga bilder. Ooooj sa jag när jag fick syn på solnedgången. Hoppas allt är bra med er i Rörbäcksnäs. Kram kram!

2008-06-21 @ 18:31:52
URL: http://www.marieeriksson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0