Trotsigt värre!!!!

Jag tror att Tuva-Lisa har fattat att hon fyllde sex månader i lördags och att man då har en "hundtrottsålder"  för på den dagen så ändrade hon sitt beteende och blev som en uträknande och trotsig tonåring.  Vi har berömt henne för att hon varit så duktig valp och inte bitit sönder några skor eller grävt i blomkrukorna som står på golvet mm, men det skulle vi nog aldrig sagt...
Nu "gnager" hon på golvlister, drar blad från västerna på golvet, biter i mattor och ibland så ser det ut som om hon går och letar efter vilket bus hon ska göra härnäst. Ja ja, man får väl vad man förtjänar...
Oj oj, bara negativa saker....det har ju hänt positiva också! Tuva mår inte illa i bilen längre t ex. och hon rymmer inte från gården eller springer ifrån mig på promenaderna. Man kan nästan säga att antingen är hon Skönheten eller Odjuret....
Snö snö snö har det kommit idag, lite drygt två decimeter har det kommit. Hoppas att det blir bra före till Mora i morgon bitti då jag ska på service med bilen. Har bokat en lånebil så jag kan jul-shoppa medans dom servar.
Sen blir det väl att plocka fram alla adventsljusstakar och stjärnor när jag kommer hem och placera dom i fönstren för det börjar en helmysig tid nu den första advent och fram till jul.

Jodie, Tuva och Wilma sista dagen Jodie levde, saknar henne enormt mycket men nu sover hon gott.image357

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0